Sušice

19. července 2012 v 20:03 |  Tip na výlet
Opět jsem se tu docela dlouho neukázala, ale tentokrát to nebylo kvůli chaloupce. Tentokrát za to může Šumava. Manžel zde před léty sloužil na vojně jako pohraničník a Šumava mu učarovala.Po první návštěvě se tu zalíbilo mě i dceři. Je tu opravdu krásně a rádi se sem vracíme. Tentokrát byla naším výchozím místem "brána Šumavy" Sušice. Odtud jsme vyráželi na výlety do blízkého i vzdálenějšího okolí. Počasí k cestování bylo jako stvořené, žádné vedro, sice občas zataženo, ale to nám nevadilo. A teď něco maličko o Sušici.
Někdy v 5. století př.n.l. byla oblast obydlena Kelty, osídlení pokračovalo i v dobách římských a po příchodu prvních Slovanů. Středověké osídlení v oblasti dnešní Sušice bylo spojeno s rýžováním zlata. Přemysl Otakar II. město založil v roce 1273. a to se dále rozvíjelo díky Zlaté stezce, zejména v 16. století. a v 1. polovině 19. století.
Město Sušice, leží v Plzeňském kraji v nadmořské výšce 465 m ve Svatoborské vrchovině. Bývalé královské město se rozprostírá po obou březích kdysi zlatonosné řeky Otavy a žije zde okolo 11 500 obyvatel.

. . . v boční uličce z náměstí bylo naše ubytování v pensionu, hned v sousedství děkanského chrámu sv. Václava. .

. . . náměstí, kde stojí staré měšťanské domy,vlevo Voprchovský dům,dnes Muzum Šumavy, dům s psaníčkovými černobílými sgrafiti je na prodej a dál Krocínovský dům, známý jako hotel Fialka, . . .

. . . radnice s památnou lípou, zasazenou v roce 1918 jako Lípa Svobody. . .

. . . další strana náměstí, kde mě zaujal uzoučký patrový dům, podle našich odhadů a odkrokování tak 3,80 m. . .

. . . a na protější straně podobný úzký dům, tentokrát, opět podle našeho "měření", ještě o kousíček užší, tak 3,50m. . .

. . . pohled na věž kostela sv. Václava z náměstí, dům s černobílými sgrafity, před kterým stojí velký kříž z roku 1758 . .

. . . téměř uprostřed náměstí leží kámen neštěstí s tímto vysvětlením. . .

. . . na náměstíčku za radnicí mě zaujal krásně bíle kvetoucí stromek, vzadu, uprostřed druhého zeleného pole. Zvědavost, co je to za stromek mě přímo popoháněla blíž, jenže. . .

. . . stromeček mě pěkně dostal, je totiž železný, osázený koši s drobnými petunkami. . .

. . . mohutná stavba kapucínského kláštera s kostelem sv. Felixe. . .

. . . ještě pohled ke vchodu do kostela. . .

. . . jez na Otavě. . .

ve které bylo tentokrát málo vody, takže vodáci, kteří k jezu připluli, museli lodě přenášet a jestě potom kus nést. . .
. . . lávka přes řeku Otavu. . .

. . . vila, podle věží nazývaná Daliborka. . .

. . . kdysi chlouba Sušice, kdo by si nepamatoval zápalky SOLO v krabičkách s krásnými obrázky hradů, zvířat, ptáků, krojů a dalších, možná, že jste je i sbírali jako já, teď už nic. . .

Komentáře

1 Marie Marie | Web | 19. července 2012 v 22:03 | Reagovat

Ivo, to byla krásná procházka Sušicí. Moc se mi líbí fotografie i Tvé povídání. Strom plný petunkových květů je nádherný a jeho autor by si zasoužil za tento nápad nějaké ocenění. Je to nejhezčí stojan na kytky, který jsem kdy viděla. ;-)  :-)

2 Alis Alis | Web | 20. července 2012 v 11:32 | Reagovat

Ahoj Ivuš, určitě jste si užili  krásnou dovolenou :-)  :-)  :-)

3 Ježurka Ježurka | Web | 20. července 2012 v 14:22 | Reagovat

No, krásné fotky, hezky jsi nám ukázala Sušici a zaujal mne ten kámen neštěstí, já bych ho také raději překročila, aby nebyla "umrlá". To je také hezké! Dík za reportáž. :-D

4 Jarmila Jarmila | Web | 20. července 2012 v 14:36 | Reagovat

Ivo, tvoje fotoreportáž s povídáním se mi moc líbila. :-) Sušice je krásné městečko. Docela by mě lákala jeho návštěva, jsou tam nádherné památky. Ale je to od nás moc daleko. :-( Tak jsem se aspoň pokochala tvými fotkami. :-)
Přeji hezký víkend. :-)

5 Zdenka"ren" Zdenka"ren" | 20. července 2012 v 17:08 | Reagovat

Mám taky ráda Šumavu,docela ji máme prochozenou. Poslední návštěva byla vloni,kdy jsme trávili týden poblíž Horní Plané. Šumava je taková Klostrmanovsky "zadumaná" :-).

6 Lucie Lucie | Web | 20. července 2012 v 17:41 | Reagovat

Ivko, parádní fotky, ráda jsem se pokochala tímto krásným Šumavským městečkem :-) A vidíš to, vůbec jsem nevěděla, že toto město založil Přemysl Otakar II., který založil i město ve kterém žiji- České Budějovice. Teď už budu moudřejší :-) Fotky jsou parádní, stromeček mě také zaujal, to s těmi závěsnými truhlíky je zajímavý nápad! :-D
Věřím, že jste si pobyt a výlety parádně užili! :-)

7 Jarka Jarka | Web | 20. července 2012 v 18:39 | Reagovat

Sušice jsou nádherné město, jen samotné náměstí už stojí za prohlídku. Líbí se mi ty úzké domy, moc mi líbí ten dům s černobílými sgrafity, zajímavá je historie toho kamenu, strom se závěsy je perfektní a dokonce vidím květinové závěsy i na lávce, opravdu nádhera. :-D

8 alenakub alenakub | Web | 21. července 2012 v 18:24 | Reagovat

Ivi , fotky nádherné a podle nich je určitě město Sušice velice krásné!!!!!Moc mně zaujal ten strom s těma petunkama!!!!!!!!! :-)

9 Hanka Hanka | Web | 21. července 2012 v 21:27 | Reagovat

Ivi, jak vidím, Sušice je krásné město, díky za pěknou procházku a povídání. Šumavu mám taky moc ráda, ale my spíš chodíme lesem podél Vydry. :-)

10 Babeta Babeta | Web | 26. července 2012 v 15:00 | Reagovat

Ano, to si přesně pamatuji, jak jsme kolem této (dnes už bývalé) továrny na zápalky šli...

11 Mirek Mirek | E-mail | 17. října 2012 v 10:49 | Reagovat

Taky jsme tam byli před několika léty ubytovaní v atriových domcích u pana
Ledviny.Sjeli jsme si kus Otavy do Horažďovic. Vylezli na Svatobor
(promokli až na kůži)zajeli si na Kvildu
na našem dvojkole. Bylo to tam super.
Mirek-Ostrava

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.