Vrchlabí

25. června 2010 v 7:31 | iva221 |  Tip na výlet
Včera zase manžel celý den okupoval počítač, tak jsem si dnes trochu přivstala, abych mohla připravit tenhle článeček a provést nějaké návštěvy.
Ve vsi, kde máme chaloupku není obchod, takže jezdíme nakupovat většinou do Vrchlabí a tam jezdím moc ráda. Vrchlabí je malebné horské město s téměř 13000 obyvatel. Rozkládá se v údolí horního Labe a je nazýváno vstupní branou do Krkonoš. Nablízí spoustu turistických a historických památek, ale já tu mám nejraději zámecký park.
Je tu krásně, zvlášť ráno, krásná procházka nebo posezení na některé z mnoha laviček, posekaná tráva voní, sluníčko svítí, prostě nádhera
 tady už vykukuje zámek. . ..
. . .  už jsme k němu zase o kousek blíž.
. . . ale než dojdeme až k němu, musíme se zastavit u jezírka. . .
. . . ve kterém plave spousta kaček. . ..
. . . které, jak se přiblížíte, vylezou na břeh, loudí a klidně si vezmou rohlík i z ruky. . ..
. . . letos tam byla i spousta maličkých, které byly strašně čilé. . ..
. . .  byly to dvě rodinky, opravdu maličké kačenky. . ..
. . . a už větší, ale neumíte si představit, jak je maminky hlídaly a jakmile se některé větší dostaly do blízkosti menších a chtěly jim brát jídlo, hned na ně maminka vystartovala, ale to se zase nelíbilo matičce starších a už se holky do sebe pustily.  Opravdu vzorová ukázka mateřské péče a lásky . . ..
. . . a tady už je renezanční zámek ze 16. století, který dal postavit Kryštof Gendorf. V roce 1624 získal zámek Albrecht z Valdstejna a po jeho smrti byl zámek dlouhou dobu ve vlastnictví Morzinů.  V současné době je na zámku Správa Krkonošského národního parku a Městský úřad. ..
Na náměstí stojí kostel sv. Vavřince, původní jednolodní který pocházel ze 14. století byl koncem 19. století přestavěn vrchlabským stavitelem Eduardem Zirnem podle projektu pražského architekta Stephana Tragla do dnešní podoby. Ve zvonici bylo původně 5 zvonů, ale ve válce byly postupně zabavovány jako surovina pro válečné účely. Od roku 1942 byla zvonice bez zvonů. Až v roce 2002 byly pořízeny z veřejné sbírky 3 nové zvony sv. Vavřinec, sv.Anna a sv. Václav..
. . . domy s podloubím na náměstí. . ..
. . . historické domky taky na náměstí. . .
. . . Krkonošské muzeum . . .

Komentáře

1 Jarka Jarka | Web | 25. června 2010 v 8:25 | Reagovat

Za doby, kdy existovaly podnikové rekreace jsme jezdívali přes Vrchlabí na dovolenou do Špindlerova Mlýna. Vrchlabí je opravdu moc hezké, líbí se mi ty histrické domky a musím se přiznat, že mi uniklo, že je ve městě i krásný zámek. Udělala jsi Ivo spoustu hezkých snímečků, nesmím zapomenout taky na kačenky na jezírku! :-D

2 Anna Anna | Web | 25. června 2010 v 12:06 | Reagovat

Ivo, to je opravdu nádhera! Hned bych se tam rozjela, kdybych mohla :-) A ty kačeny mě taky uchvátily, potvůrky :-D
Děkuju, že jsem si mohla udělat krásný výlet alespoň prostřednictvím fotek :-)

3 Blanka Blanka | E-mail | 25. června 2010 v 12:20 | Reagovat

Ivo. když projdeš zámeckým parkem, dojdeš ke klášteru. Je to krásný augustiniánský klášter, který r.1705 založil Maxmilian z Morzimo. Loni se tam ženil syn a opravdu to stojí za prohlídku.Já bydlím 3 km od Vrchlabí a ty kačenky létají až sem. K nám před barák létají dva kačeři a kačka. Jeden kačer někde přišel o jednu nožku, ale už se stím naučil létat.

4 helena-b helena-b | Web | 25. června 2010 v 12:41 | Reagovat

Ivi, tvůj článeček mě přiměl, abych si zavzpomínala na jednu naši dovolenou, byli jsme ubytovaní na Velvetě a podnikali tůry po Krkonoších, navštívili jsme, samozřejmě i Vrchlabí a zámecký park. Mám i fotky. Moc se mi tam líbilo.

5 Romi Romi | Web | 25. června 2010 v 16:26 | Reagovat

Ivi je tam krásně a ráda bych to také někdy viděla na vlastní oči:)

6 Květa Květa | Web | 25. června 2010 v 16:37 | Reagovat

Ivi, moc pěkný výlet, zámek a okolí malebné, kačenky jsou milé. Vrchlabí bude asi čisté a upravené město,soudě podle toho, cos mi teď ukázala....

7 Janah Janah | Web | 25. června 2010 v 20:47 | Reagovat

Z Vrchlabí znám asi nejlíp nemocnici.:-(

8 Blanka Blanka | Web | 25. června 2010 v 21:41 | Reagovat

Ivo,fotky vypadají moc hezky.Ve Vrchlabí je určitě hezky.Líbí se mi park i zámek a taky ty domečky na náměstí.I do muzea bych se šla mrknout

9 Dajusska Dajusska | Web | 26. června 2010 v 7:32 | Reagovat

Moc pěkné fotečky

10 skaut68 skaut68 | Web | 26. června 2010 v 7:33 | Reagovat

Ahoj Ivo. Dík za hezkou ukázku, jak Vrchlabí vypadá. Musí to tam být moc krásné. Já o Vrchlabí věděla jen tolik, že tam rodila jedna má švagrová a moc se jí tam líbilo.

Mrkla jsem i na krásné kloboučky, na horské louky, po kterých jsem se jako dítě natoulala, takže ty snímky mne vrátily do těch nádherných let, kdy jsem obdivovala spoustu kytek a hodně jsem jich znala. Jahůdka v závěru mi zavoněla - je to nádherná a nezaměnitelná vůně.

A ještě jsem omrkla tu nádhernou krajinu, kde máte chaloupku. Ani mně by se nechtělo pryč, je to tam pohádkové.
Ale fotbal je fotbal. :D

11 Petulka2626 Petulka2626 | E-mail | Web | 26. června 2010 v 8:08 | Reagovat

Ivuš, vidím, že neleníš. Když je hezky, touláš se krajinou, když prší, necháváš za sebou krásná díla. A ještě se s námi rozdělíš, to je od tebe hezké.
Přeji krásný víkend.

12 Maruš-Fukčarinka Maruš-Fukčarinka | Web | 26. června 2010 v 8:17 | Reagovat

Hned po ránu jsem si s tebou Ivo udělala výlet a tak to má být.Máš moc hezké snímečky a k tomu i krásný výklad.V Krkonoších jsem byla coby dítě prvňáček na táboře.Skoro celý jsem jej probrečela.

13 Maruš-Fukčarinka Maruš-Fukčarinka | Web | 26. června 2010 v 8:19 | Reagovat

Ivo Ella svůj blog zrušila ale slíbila,že přijde na naše blogy na návštěvu.Měla nějaké starosti a málo času.

14 Fitinka Fitinka | Web | 26. června 2010 v 14:03 | Reagovat

Ahoj Ivo :-)))

krásný článek. Vrchlabí znám jen z auta. Za Vechlabím v Dolním Dvoře mám strejdu a tetu je tam moc krásně :-))). Určitě vyrazíme na výlet :-))).

15 corly corly | Web | 26. června 2010 v 19:51 | Reagovat

Jé,Ivi,tam je krásně!!!!!!
Děkuju,žes nás vzala na procházku.U kačenek bych se vyžila....-)))A zámek se mě líbí moc.To musí být úplný balzám na dušičku se tam projít...tak ať se tam brzo zase podíváš!:-)

16 Jája Jája | Web | 28. června 2010 v 18:13 | Reagovat

To je hezké, jak jsi u mnohých probudila vzpomínky :) na rekreace ROH i na proplakané tábory v první třídě :) Jako ostatní z poblíž žijících Vrchlabí znám, pracovala jsem svého času u KRNAPu jako dobrovolný strážce a mám tam i kamarády :) a ještě ke všemu je to nedaleko od naší chalupy :) Jak je ten svět (východočeskej) malej :))) Ty kačenky jsou rozkošný :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.