Červen 2010

Vůně dřeva a benzínu

29. června 2010 v 8:24 | iva221 |  Jen tak
Poslední článeček týkající se oslav v našem městě.  Na další části náměstí "řádili" mladí řezbáři s s motorovými pilami, takže se tam mísila vůně dřeva i benzínu.
. . . některé výrobky si bylo možno koupit, třeba tohle srdíčko, které se mi dost líbilo, uvnitř bylo jako vypletené. . ..
. . . další srdíčka, tentokrát dvě, v jednoduché hladké úpravě . . ..
. . . a ještě jedno, půlku asi už některé daroval . . ..
. . .  sluníčko je hezké, ale nevím k čemu je ta díra uprostřed,  jestli to je obal na květináč nebo jen tak . . ..
. . . další sluníčko, tentokrát ještě  v rozpracované formě. . ..
. . . inspirace pro všechny houbaře. . .
. . .  polovinu náměstí zabrala stará auta a motorky, na čtvrtině byl jarmark a další čtvrtinu našeho hektarového náměstí okupovali řezbáři, tak pánové neměli nikde klid, proto si vybrali střechu rozestavěného domu, který si někteří jistě pamatujete z aprílového  článku, kde jsem vám ukázala aprílový  žert, kdy bylo na střeše auto stavbyvedoucího.
. . . není nad klid a pěkný výhled. . ..

Jarmark

28. června 2010 v 12:51 | iva221 |  Jen tak
Jak jsem včera slíbila, předkládám další obrázky z oslav 705. výročí založení našeho města. Další součástí byl jarmark. Očekávala jsem trochu víc, třeba předvádění nějakých řemesel.  Místo toho letos převládaly čarodějnice ve všelijakém provedení i velikostech
. . . malej, ale šikovnej, když jsme šli zpět, už tam nestál . . ..
. . . keramika, ta mě lákala nejvíc, formy na bábovky byly moc pěkné. . ..
. . . konvička by se na hory taky hodila, ale odolala jsem. . ..

. . . ošatky a košíčky jsem prohlížela podrobně, abych něco okoukla z pletení. . ..
. . . krásné, dřevěné hračky, tak ty už nebo zatím se nás v této době  netýkají. . ..
. . . pán pražil a mlel ručně kávu, na otázku, jestli si ho můžu vyfotit se moc smál. svolil a takový "pozůstatek" jeho smíchu je vidět i na fotce, ve stánku vedle prodávala paní všechno, co se kávy týká od kávy samé, přes mlýnky až po hrníčky. . ..
. . . tady jsem zůstala nejdéle,  foukání skla bylo moc zajímavé. . .
. . . oheň ve skle. . . pán jistě promine, že se mi podařilo vyfotit firmu na autě jako svatozář kolem jeho hlavy. . ..
. . . tady ještě zblízka plamínek ve skle. . ..
. . . a jestli si myslíte, že i tady jsem odolala pokušení si něco koupit, tak se mýlíte, odnesla jsem si vázičku a džbáneček,  obojí bylo před mýma očima vyrobeno. . ..
. . . a opět mi nedalo, abych taky nevyfotila tohohle fešáka dole v kočárku, jak jsem se dověděla od jeho paničky, nastoupí vždy, když už ho asi bolí ťapky nebo když se mu něco nelíbí a trochu se bojí. . ..

Sraz veteránů

27. června 2010 v 7:21 | iva221 |  Jen tak
Včera se konal v našem městě 15. ročník srazu veteránů. a protože naše věnné město slaví v tyto dny také 705. výročí založení, konalo se mnoho akcí. Já bych ale zatím chtěla ukázat alespoň některé motorky a autíčka s dřívějším datem "narození", kterých se sjela opravdu spousta.

. . . dopravní policie - tento muž řídil dopravu na náměstí. . .
. . . asi  nejstarší motorky, vzorně opečovávané. . ..
. . . Manet, za ním Pionýr zvaný pařez a dál Skútr, na kterém se dalo sedět bokem . . ..
. . . a Jawy - Péráky a poslední kejvačka, na takové jsem dělala řidičák a dokonce jezdila, teď bych na motorku nevlezla ani náhodou. . ..
. . . tahle  motorka se sajdkou se mi moc líbila, hlavně ta boudička je krásná. . ..
. . . tady podobná ale bez boudičky. . . ..
. . . ještě poslední úpravy, aby byla motorka za nobl dámu. . ..
. . . tahle vojenská motorka měla super posádku, dva kluky a holku ustrojené do ruských vojenských uniforem, ovšem když jsem je chtěla vyfotit, došly mi baterky a než jsem dala nové, zmizeli mi v davu. . ..
. . . tohle nevím, jestli je ještě motorka nebo už auto,  za našich mladých let se tomu říkalo Hadraplán nebo motorka v montgomeráku, bylo jich tu hned několik. . ..
. . . asi nejstarší autíčko, Ford model T (to tam mělo napsáno), prapra. . . dědeček našeho autíčka.
. . . Aerovka, manželova spolužáka, taky jich tu bylo několik. . ..
. . . další Aerovka s posádkou, hlavně mě dostal třetí člen, zřejmě zvyklý, na takovou jízdu a očividně spokojený. . ..
. . . lákala jsem ho, aby se otočil, ale sledoval,  aby páníček při couvání do někoho nevrazil. . ..
. . . některá auta nabízela k prohlédnutí i vypulírovaný motor, které většina mužského diváctva obdivovala. . ..
. . . a tady celá řada Felicií, která byla jedním z nejpovedenějších aut, podle mého názoru, co Škodovka vyrobila. . ..
. . . a z řady traktorů snad dva nejstarší. . ..
. . . na pořádek dohlíželo četnictvo, ale Arazim to nebyl, to jsem si všimla. . ..
Ještě tam byla stará požární auta a spousta dalších, ale myslím, že tohle je na ukázku až až. Některé fotky nejsou moc povedené, hned ráno, kdy nebylo na náměstí moc lidí, to šlo, ale potom se fotilo už špatně, takže někde chybí kus kola atd. Zítra předložím fotky z jarmarku .

Jahodový a višňový den

26. června 2010 v 12:17 | iva221 |  Recepty
Včera jsem si připadala jako vosa. Pletovala jsem mezi hrncem s jahodovou a kastrolem s višňovou zavařeninou. Dcera dostala jahody, tak se s námi podělila a višně má na zahradě. Když už nás takhle potrestala, chci říct podarovala, tak jsem musela tu úrodu zpracovat. Tady jsou výsledky mého snažení
. . . jahodová a višňová zavařenina, muž ji má rád k snídani na čerstvý rohlíček ale i na chleba
/moc se mi to nepovedlo nafotit, sklenice vypadají jako opilé/

. . .ze zbytku višní jsem udělala bublaninu, samozřejmě s vypeckovanými višněmi, protože s peckami se to nedá podle muže jíst. . .
- - - a jahody zbyly ještě na řezy s želatinou, přišli mladí a přišliy jim k chutí . . .
. . .  a když jsem se podívala večer z okna, na obloze byl krásný, vypečený koblížek, tak jsem ho musela taky vyfotit. . .
. . . pohled z okna . . ..

Vrchlabí

25. června 2010 v 7:31 | iva221 |  Tip na výlet
Včera zase manžel celý den okupoval počítač, tak jsem si dnes trochu přivstala, abych mohla připravit tenhle článeček a provést nějaké návštěvy.
Ve vsi, kde máme chaloupku není obchod, takže jezdíme nakupovat většinou do Vrchlabí a tam jezdím moc ráda. Vrchlabí je malebné horské město s téměř 13000 obyvatel. Rozkládá se v údolí horního Labe a je nazýváno vstupní branou do Krkonoš. Nablízí spoustu turistických a historických památek, ale já tu mám nejraději zámecký park.
Je tu krásně, zvlášť ráno, krásná procházka nebo posezení na některé z mnoha laviček, posekaná tráva voní, sluníčko svítí, prostě nádhera
 tady už vykukuje zámek. . ..
. . .  už jsme k němu zase o kousek blíž.
. . . ale než dojdeme až k němu, musíme se zastavit u jezírka. . .
. . . ve kterém plave spousta kaček. . ..
. . . které, jak se přiblížíte, vylezou na břeh, loudí a klidně si vezmou rohlík i z ruky. . ..
. . . letos tam byla i spousta maličkých, které byly strašně čilé. . ..
. . .  byly to dvě rodinky, opravdu maličké kačenky. . ..
. . . a už větší, ale neumíte si představit, jak je maminky hlídaly a jakmile se některé větší dostaly do blízkosti menších a chtěly jim brát jídlo, hned na ně maminka vystartovala, ale to se zase nelíbilo matičce starších a už se holky do sebe pustily.  Opravdu vzorová ukázka mateřské péče a lásky . . ..
. . . a tady už je renezanční zámek ze 16. století, který dal postavit Kryštof Gendorf. V roce 1624 získal zámek Albrecht z Valdstejna a po jeho smrti byl zámek dlouhou dobu ve vlastnictví Morzinů.  V současné době je na zámku Správa Krkonošského národního parku a Městský úřad. ..
Na náměstí stojí kostel sv. Vavřince, původní jednolodní který pocházel ze 14. století byl koncem 19. století přestavěn vrchlabským stavitelem Eduardem Zirnem podle projektu pražského architekta Stephana Tragla do dnešní podoby. Ve zvonici bylo původně 5 zvonů, ale ve válce byly postupně zabavovány jako surovina pro válečné účely. Od roku 1942 byla zvonice bez zvonů. Až v roce 2002 byly pořízeny z veřejné sbírky 3 nové zvony sv. Vavřinec, sv.Anna a sv. Václav..
. . . domy s podloubím na náměstí. . ..
. . . historické domky taky na náměstí. . .
. . . Krkonošské muzeum . . .

Klobouky

23. června 2010 v 19:36 | iva221 |  Ostatní tvoření
Když jsem na své stránky dala klobouk pletený z papíru, napsala jsem, že už je v pořadí z třetího materiálu. Klobouky jsem háčkovala, dělala ze slaného těsta a teď upletla z papíru. Alenka - tetka perníkářska mi napsala, abych je vyfotila všechny, jenomže všechny společně už vyfotit nemůžu, protože už jsem všechny darovala, takže tady jsou obrázky z doby, kdy jsem je dokončila.

háčkovaný a dalších třináct háčkovaných  klobouků je v GALERII
klobouk ze slaného těsta
klobouk z papíru

Horské louky

22. června 2010 v 10:24 | iva221 |  Chaloupka
Mám moc ráda kvetoucí louky a protože právě teď jsou na horách v plném květu, vyfotila jsem spoustu kytiček, tak alespoň některé

zvonečková louka. . ..
. . . kopretinová . . ..
. . . rdesnová. . ..
. . . kostival lékařský. . ..
. . . orlíček obecný a hned v několika barvách. . ..
. . . vikev. . ..
. . . jahoda lesní, tentokrát na mé horské zahrádce. . ..

Už jsem zase tady

21. června 2010 v 10:59 | iva221 |  Chaloupka
Už jsem zase tady a všechny vás zdravím. Jak jste někteří  uhodli, byli jsme na chaloupce. Rozhodli jsme se velice rychle, při snídani manžel oznámil, že hlásí pěkné počasí, tak jsme sbalili nějaké jídlo, Bony do přenosky a už jsme jeli. Zrovna tak jsme se vrátili domů. Muž začal s tím, že se mu nějak stýská, že bychom už mohli jet domů. Sice jsem nechápala, proč by se mu mělo stýskat, když mě tam měl s sebou -:-), ale záhy po příjezdu jsem zjistila, po čem se mu zastesklo - fotbal...., že mě to hned nenapadlo. Protože se na chaloupce na televizi moc nedíváme, ještě jsme si tam nepořídili settopbox a tím pádem tam můj fanda fotbal nechytil. Tak jsme doma a přitom jsem na chaloupce chystala tolik skvělých aktivit, jako natírání oken, natírání plechového lemu na střeše, který jsme předloni vzorně natřeli, ale sníh ho na jaře při sjetí ze střechy vzal s sebou, pak řezání dříví a další podobné.
Poněvadž jsme letos na chaloupce byli zatím velmi málo, bylo potřeba udělat generální úklid, tak jsme smejčili, bílili, atd., takže na nějaké větší výlety jsme se nedostali. Tak jen pár obrázků z okolí chaloupky.

Když jsme přijeli na hory,  teprve tam kvetly stromy . . ..
. . . šeřík, u nás dávno odkvetlý.  tady kvetl a na dálku voněl, jako velká kytice. . ..
. . .  u Jizerky bylo pěkně, jako vždycky. . ..
. . . tady mi nedalo, abych cestou do vsi nevyfotila nově postavenou roubenku. . ..
. . . protější stráň s ovečkami. . ..
. . . konečně taky kousek roviny. . ..
. . . švestka u cesty bojuje svěží větvičkou na suché větvi o přežití. . ..
. . . pozdrav z Bechyně, ano je to tak, tohle zvláštní droboučké kapradíčko jsem si přivezla z Bechyně a docela hezky se mezi kameny na zahrádce rozrůstá, tady jsem ho nikde neviděla..
. . . a ještě vodník u bazénku, před lety jsme ho koupili klukům koupili v Polsku, protože se jim strašně líbil a nutně ho na hory potřebovali. Je to příšernost, ale už jsme si za ty roky zvykli a docela by nám tam chyběl..

Další pokusy

3. června 2010 v 22:09 | iva221 |  Pletení z papíru
Pletení z papíru mě úplně dostalo. Nejraději bych u toho seděla pořád,  na něco je to špatné počasí dobré. Jinak bychom byli na chaloupce a tam je spousta jiné práce, takže tam by na pletení asi nebyl čas. Umotala jsem košíček na dřevěnou slánku a pepřenku, které jsem si koupila na vánočním trhu a ještě jsem  se pokusila o klobouk. K háčkovaným kloboukům, ke klobouku ze slaného těsta tak přibyl papírový. Ten si už určitě nechám doma.

Zajíček - pokračování

2. června 2010 v 10:52 | iva221 |  Fotografování
V únoru jsem zveřejnila článek http://iva221.blog.cz/1002/zajicek o zajíčkovi mezi paneláky. Nevěděla jsem, kam se vydal dál, sousedka říkala, že ho pak viděla ještě z druhé strany domu a že mu pod keře dává mrkev, tak jsem se přidala a dávala tam tvrdý chleba a jablíčka. Jak se udělalo hezky, tak jsme přestaly a po zajíčkovi už nebylo ani vidu. Dnes ráno začali sekat trávu mezi paneláky, tak jsem vykoukla a z trávy před sekacím traktůrkem vyskočil zajíc, popoběhl o kus dál, téměř  ve stejném místě jako v zimě, zůstal sedět. Letěla jsem pro foťák a tady jsou jeho snímečky. Určitě to musí být ten stejný, je velmi nepravděpodobné, že by se takovou dálku zatoulal další.
Když se traktůrek přiblížil, zajíček vyskočil a schoval se pod smrkem. . ..
. . . jenže ani tam se necítil přiliš v bezpečí, tak to vzal po silnici, mezi další paneláky.  Jsem zvědavá, jestli ho ještě uvidím..

Jiřičky

1. června 2010 v 11:03 | iva221 |  Fotografování
Když chodím nakupovat, všimla jsem si, že si pod balkonem jednoho domu, přímo u hlavní silnice staví jiřičky hnízda. Ale protože bylo stále ošklivo, fotky nebyly vůbec k ničemu. Až v sobotu se trošku zadařilo.
. . . dvě hnízdečka už jsou téměř  hotová. . .
. . . na dalším se pilně pracuje. . ..
. . . a takhle u silnice, pod tím zaskleným balkonem si ta hnízdečka staví. . ..