Přední Žalý

16. září 2009 v 15:09 | iva221 |  Tip na výlet
Jak jsem již psala, udělali jsme si výlet a to na Přední Žalý. Je to vrch v nadmořské výšce 1019 m, mezi Beneckem a Vrchlabím. Na vrcholu byla postavena v r. 1836 dřevěná rozhledna, kterou v roce 1892 nahradila rozhledna kamenná, vysoká 18 m. Z ní by měl být krásný výhled na Krkonoše - na Sněžku, Černou horu, Zlaté návrší s mohylou Hanče a Vrbaty a dále na Ještěd, Trosky a Bezděz. My jsme to štěstí neměli, protože viditelnost byla docela špatná. Jeli jsme do Herlíkovic a odtud lanovkou.Cesta lanovkou trvá asi 17 min. a musím přiznat, že se mi to
moc nelíbilo. Jednu chvilku jsem dokonce zauvažovala, že dolů půjdu pěšky, ale hned jsem tenhle nápad zavrhla, protože tu hroznou cestu z kopce, by asi moje kolena nevydržela. Zpáteční cesta mi připadala mnohem lepší a už se mi i líbila. Pokud se týká okolí rozhledny, byla jsem dost zklamaná. Začali tam stavět restauraci, která se mi tam osobně, vedle té rozhledny moc nelíbí. Já bych si tam spíš dokázala představit několik menších stánků ve stylu krkonošských roubenek s různým občerstvením, kde by neměly chybět po horácku sejkory, jinak bramboráky. Okolo by se mi líbily dřevěné stoly a lavice. Restaurace mi připadá moc "hromotlucká" vedle štíhlé rozhledny. Na stavbě myslím, letos nikdo nepracoval, protože byla zarostlá kopřivami a taková zpustlá a to mi dost vadilo. Ale sluníčko svítilo, kolem lesy, tak to ten prvotní dojem trochu "vyžehlilo". Tady je pár obrázků, ale opravdu by to chtělo lepší viditelnost a taky lepší foťáček (už jsem si psala Ježíškovi).

cesta lanovkou z Herlíkovic na Přední Žalý
. . .18 m vysoká rozhledna. . .
. . . rozestavěná restaurace. . .
. . . při výstupu na rozhlednu na nás "volala" sojka a moudře se dívala sova . . .
. . . tady by za normální viditelnosti měla být hezky vidět Černá hora. . . .
. . . Kotelní jámy . . .
. . . tady je trošičku vidět Sněžka . . .
. . . a jedeme dolů. . . a pod námi spousta vřesu. . .

Komentáře

1 primula primula | Web | 16. září 2009 v 19:34 | Reagovat

Moje babička s dědou bydleli blízko Jilemnice a trávili jsme tam vždycky skoro celé prázdniny. Tak vím o čem píšeš, jsou to moje vzpomínky. A bylo tam vždy krásně.

2 Zdenka"ren" Zdenka"ren" | 16. září 2009 v 20:21 | Reagovat

Tak přede dvěma lety jsme našli pouze zavřenou rozhlednu, nová restaurace se ještě nestavěla. Lanovkou jsme nejeli náš výlet pokračoval na Benecko. Je tam všude krásně.

3 Iva Iva | Web | 16. září 2009 v 20:22 | Reagovat

No vidíš, já jsem tam směrem na Mísečky taky měla babičku a bývala jsem tam o prázdninách. Po babičce jsem zdědila právě tu chaloupku. Chystám se taky sem na stránky dát Jilemnici, to ti bude ještě bližší.

4 Iva Iva | Web | 16. září 2009 v 20:25 | Reagovat

Zdeni, jak mám na fotce ten bilý kostelíček,(Co nového na chaloupce) tak v pozadí za ním je právě Benecko.

5 Natty Natty | Web | 17. září 2009 v 5:51 | Reagovat

Hezké ráno Ivo - tak jsem si prohlédla Krkonoše zase z jiné strany - my jezdíme do Jánek a do Špindlu. Hory jsou krásné, i když Vysočina jsou malé hory :-)
Fotečky jsou pěkné a přeju ti, aby Ježíšek splnil tvoje přání - pěkný den.

6 Jana Jana | Web | 17. září 2009 v 19:29 | Reagovat

Ivi,místo je to moc krásné a fotečky taky.Naposledy jsem jela lanovkou v ZOO v Praze a taky se mi to moc nelíbilo,ale možná je to o zvyk.Když se tak na ty fotky dívám,tak si říkám,jaký to musel být krásný pohled do kraje na ty zalesněné kopce,ale asi bych si to opravdu prohlédla až napodruhé,kdy si člověk zvykne na tu hloubku pod sebou.:-)Hezký večer:-)

7 Petulka2626 Petulka2626 | E-mail | Web | 18. září 2009 v 6:08 | Reagovat

Ahoj Ivuš.
Procházka i košíčky tedy stojí za to. Vidím, že v Krkonoších je krásně i když zrovna není krásně. S háčkem je pro nás, kdo holdujeme tomuto koníčku, krásně všude a vždy.

8 Iva Iva | Web | 18. září 2009 v 12:37 | Reagovat

Jani, asi máš pravdu, že jde o zvyk a taky mi vadilo, že když jsem jeli nahoru, tak jsme byli v sedačce 4 a byla jsem na kraji a nemohla si opřít nohy a to mě dost znervozňovalo. Zpět už jsme jeli jen 2 a uprostřed takové trnožky byly a hned to bylo lepší.

9 Iva Iva | Web | 18. září 2009 v 12:42 | Reagovat

Peťulko, je to tak, s háčkem nebo nějakou jinou ruční prací se překoná i horší počasí líp. Já jsem letos téměř po roce našla na chaloupce napůl vyšitou dečku, na kterou jsem si ani nevzpomněla, že jsem ji vůbec začala. Už je hotová, tak ji nafotím a předvedu.

10 ViK ViK | 18. září 2009 v 17:57 | Reagovat

Jéééé lanovaka :o)) Já hrozně rád jezdím lanovkou, takovou tou sedačkovou. Je to vlastně trošku "nahlavu", protože jinak se výšek a hloubek bojím, ale tohle je asi vyjímka. Jen že se mi zatím poštěstilo jen nekolikrát takovou jízdu podniknout. A ta rozhlednička vypadá moc hezky, tyhle kamenné se mi líbí daleko víc, než moderní kovové, které vypadají spíš jako nepovedená anténa nebo chuchvalec drátů. :o)

11 corly corly | 21. září 2009 v 18:12 | Reagovat

Ivi,paráda!!Fotky jsou náhodou hezký,jenom mohly být trochu větší!Lanovkou bych se bála,radši bych šla pěšky!:-))Ale zase jsi měla rozhled!A rozhledna a restaurace se mě moc líbí!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.